Monday, 30 December 2013

China: Luxury market faces smarter consumers

Though China's current anti-extravagance drive is hitting luxury sales hardthemarket is still hugeespecially with smart and   increasingly fashion-savvy consumers.
According to a recent Bain & Company reportthe growth of luxury sales has slowedHowever,Billy Ipthe manager of Seasons Place luxury shopping mall in downtown Beijingstill believesthe prospects   for the luxury market are rosy.
With the increasing affluence of ordinary Chinese peopleluxury consumption will graduallybecome a   lifestyle choice instead of ostentationIp said.
Luxury consumption by Chinese people around the world is expected to reach $102 billion thisyear,   accounting for 47 percent of global luxury salesaccording to a report by FortuneCharactera luxury   market consultancyChinese buyers are the undisputed kings of the globalluxury marketit said.
Zhou Ting of Fortune Character institute said that with the                                                                 anti-graft and frugality campaigns,the luxury market will rely more on entrepreneurs and               white-collar workers in citiesZhou said.
"These groups of consumers will be more rational in luxury purchasesThey are looking for things that are worthy and are willing to spend money on items with better qualityrather than asheer display of   wealth," she said.
Many Chinese people got their first taste of the international fashion world in 1979, whenFrench designer Pierre Cardin held the first fashion show in China.
Well-Though China's current anti-extravagance drive is hitting luxury sales hard, the market is still huge, especially with smart and   increasingly fashion-savvy consumers.
According to a recent Bain & Company reportthe growth of luxury sales has slowedHowever,Billy Ipthe manager of Seasons Place luxury shopping mall in downtown Beijingstill believesthe prospects   for the luxury market are rosy.
With the increasing affluence of ordinary Chinese peopleluxury consumption will graduallybecome a   lifestyle choice instead of ostentationIp said.
Luxury consumption by Chinese people around the world is expected to reach $102 billion this year,   accounting for 47 percent of global luxury salesaccording to a report by FortuneCharactera luxury  market consultancyChinese buyers are the undisputed kings of the global luxury marketit said.
Zhou Ting of Fortune Character institute said that with the anti-graft and frugality campaigns,the luxury market will rely more on entrepreneurs and white-collar workers in citiesZhou said.
"These groups of consumers will be more rational in luxury purchasesThey are looking for things that are worthy and are willing to spend money on items with better qualityrather than sheer display of  wealth," she said.
Many Chinese people got their first taste of the international fashion world in 1979, when French   designer Pierre Cardin held the first fashion show in China.
Well-known luxury labels in China also include Chanelwith its legendary Chanel No 5 perfume,as well as  Pradaespecially after the hit movie "The Devil Wears Pradawas screened in Chinain 2007.
HoweverZhou noted that Chinese consumersfashion taste will become more diversified in the future.
Li Jinga 33-year-old fashion lover in a city in East China's Jiangxi provincesaid that after having bought quite a few   expensive itemsshe is no longer obsessed with the famous "LVmonogram on Louis Vuitton bags.
"Instead of the big namesnow I would like to look for luxury goods that cost me less but suit me more," she said.
An increasing number of Chinese customers are also turning to custom-tailored products,according to Zhou.
Ip said the bestselling products in the market will be "light luxurymerchandise that caters toup scale consumers between the ages of 25 and 35, and that this part of the market will not bedirectly affected by the anti-graft campaign.
"Instead of the big names, now I would like to look for luxury goods that cost me less but suit memore," she said.
An increasing number of Chinese customers are also turning to custom-tailored products,according to Zhou.
Ip said the bestselling products in the market will be "light luxurymerchandise that caters toup scale consumers between the ages of 25 and 35, and that this part of the market will not be directly   affected by the anti-graft campaign.
Meanwhiledazzling brands are still a huge magnet for younger Chinese -- a group of potential future buyers.
Source: China Daily

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